Typologia plakatów
W salonach, sypialniach, czy w miejscach przeznaczenia typowo rozrywkowego wielkoformatowe grafiki od lat odnajdują swoje miejsce. Odpowiednio zaaranżowane wnętrza przyjmą niejedno dzieło sztuki lub historyczną pamiątkę rozwieszaną kiedyś na ulicach miasta czy przy starych kinach i teatrach.
Plakaty oprócz funkcji typowo informacyjnej lub artystycznej można podzielić na wiele typów, biorąc pod uwagę ich przeznaczenie, jak i formę wyrazu graficznego.
Plakaty outdoorowe
Inaczej zewnętrzne, będące pokaźnych rozmiarów reklamą wieszaną przy wejściach kin, teatrów, czy na budynkach gdzie osiągają zawrotne wysokości. Pierwszym takim plakatem była informacja o cyrku powstała w 1835 roku z inicjatywy Jareda Bella w Nowym Jorku.
Plakaty propagandowe
Obrazy, które miały trafić do świadomości odbiorców poprzez oddziaływanie sprytnie zaprojektowanych obrazów wraz z sugestywnymi opisami. Takimi plakatami zajmowali się profesjonaliści – przykładem pracy z okresu I wojny światowej jest bestia w pikielhaubie trzymająca siłą kobietę, a nad nimi napis „Zniszcz Szalonego brutala”.
Plakaty porewolucyjne, awangardowe
Przekazujące między innymi rodzaj przemian, jakich byliśmy świadkami. Artyści po mistrzowsku konstruowali perswazję wizualną wykorzystując często fotomontaż.
Plakaty filmowe, teatralne i muzyczne
Projekty typowo artystyczne i równocześnie reklamowe. Przedstawiające gwiazdy kina i popularne sceny występujące w filmie, czy sztuce. Zapraszające i kuszące, mające wzbudzić zaciekawienie. Wabiły przypadkowych przechodniów lub konkretne grupy odbiorców.
Plakaty księgarskie
Promujące konkretne dzieło jednego pisarza, mające na celu informację na temat zbliżającej się premiery.
Wszystkie plakaty w odpowiedniej konfiguracji lub odsłonie prezentują się intrygująco poza miejscem swojego pierwotnego przeznaczenia – więcej produktów na stronie www.galeriaplakatu.com